DE HUMMELS

“In 2008 ben ik begonnen met mijn kledingzaak ‘de Hummels’. Ik heb ervoor gekozen om mijn kledingzaak te specialiseren in kinderkleding. In 2008 waren er weinig winkels in Dordrecht die alleen kinderkleding verkochten. De winkels die wel kinderkleding verkochten, verkochten nog niet de bekende merken die jonge ouders naar de winkels lokten. Voor mij was deze zaak beginnen dan ook een erg slim plan. Ik ben mijn winkel begonnen met als doel om merkkleding voor kinderen te gaan verkopen. Met name 1 merk in het speciaal: Vingino kinderkleding. Vingino kinderkleding is een merk dat erg hippe en praktische kinderkleding ontwerpt en tegelijkertijd ook erg goede kwaliteit kinderkleding ontwerpt. Voor mij als jonge moeder is dit toch wel de ideale kinderkleding. Van veel mensen in mijn omgeving wist ik dat vingino kinderkleding (lees hier meer over Vingino) erg in de smaakt valt bij jonge ouders. Dit merk verkopen was dan ook zeker een klantentrekker. Dit liep zeker een aantal jaar goed. Toch merkte ik dat er steeds meer vraag was naar een online webshop van mijn winkel. Zelf had ik hier geen verstand van maar toch heb ik besloten iemand in te huren om mij hierbij te helpen.

Dit was voor mij de eerste stap naar minder klanten in de winkel. Zodra mijn online webshop er was en mensen hiervan op de hoogte kwamen, was de klandizie in de winkel een stuk minder. Zeker mocht ik nog niet klagen, mensen kwamen nog steeds in de winkel maar het aantal werd steeds minder en minder.

Sinds een jaar is de winkel alleen nog op zaterdag druk. De rest van de dagen komen er misschien 10 klanten binnen wandelen. Zelfs op koopzondagen of koopavonden is het voor ons niet de moeite om open te blijven. Veel van mijn personeel staat niet meer in de winkel zoals eerder het geval was. Tegenwoordig staat het personeel veel van de online bestellingen af te handelen in het magazijn. Natuurlijk trekt de vingino kinderkleding nog wel wat klanten, toch wordt er online meer vingino kinderkleding gekocht.”

Inge (36) heeft ons dit verhaal verteld. Voor haar is de winkel niet maar haar hoofdinkomen. Online is waar het echte geld zich bevindt.

Lees meer