DE TUINEN

“Wij zijn een winkel die gericht is op natuurlijke producten verkopen. Wij zien onszelf als een drogisterij. De dingen die wij verkopen verschillen van eten en drinken tot voedingssupplementen. Eén van de artikelen die wij verkopen is CBD-olie. Dit is een artikel dat niet bij alle drogisterijen te koop is. Over het algemeen is dit product toch wel een klantenlokker. Veel mensen kopen dit bij ons omdat wij een van de weinige winkels zijn die dit verkopen.

Helaas merken wij dat de laatste tijd er veel vaker CBD-olie online wordt verkocht. In de winkel wordt CBD-olie minder veel verkocht. Doordat de CBD-olie online veel wordt verkocht zijn er ook minder klanten in de winkel. Veel van de andere artikelen die wij verkopen kunnen mensen ook bij andere drogisterijen verkrijgen, dit is voor veel mensen toegankelijker. Wij snappen erg goed dan CBD-olie online kopen erg gemakkelijk is. Toch is dit voor ons wel een reden om filialen te gaan sluiten. Sommige filialen brengen inmiddels zo weinig winst op dat het voor ons geen nut meer heeft om open te blijven. Zo gaat het domino-effect steeds verder door. Doordat andere bedrijven sluiten hebben mensen minder te doen in de stad. Als er minder mensen in de stad zijn dan worden de klanten bij onze winkels ook minder. Ik hoop dat er steeds minder CBD-olie online wordt gekocht. Wij hopen dat al onze winkels zo lang mogelijk open blijven, niet alleen de winkels in grote steden.”

Dit verhaal van Hermine (52), manager van de tuinen, geeft voor ons duidelijkheid dat de online handel steeds groter word. Doordat de handel van bijvoorbeeld CBD-olie online kopen steeds groter wordt, wordt de handel in winkels steeds kleiner.

Lees verder